Een burn-out of depressie is een signaal om veranderingen in je leven aan te brengen.
We voelen ons allemaal weleens depri en dat is begrijpelijk. Het leven is niet alleen maar halleluja, het is altijd een afwisseling van leuk én niet leuk, de zogenaamde ups en downs van het leven. Wanneer de balans zoekraakt en de donkerte in jezelf alsmaar toeneemt, dan is er iets anders nodig.
Voel je je depressief of zit je in een burn-out, dan is dit een kans om iets in je leven te gaan veranderen. Dat iets zal je leven positief veranderen.
Hoe raak je in een burn-out?
Wanneer je hard bent voor jezelf en gelooft dat je niets over het leven te zeggen hebt brand je jezelf uiteindelijk op. Je blijft maar door en door gaan en houdt koppig vol ondanks de onrust en pijn. Je moet en zal, je kunt veel aan maar op een gegeven moment is de maat vol………dan knakt er iets en kun je helemaal niets meer.
Je lichaam zegt letterlijk stop en brengt je tot stilstand, omdat je helemaal uit balans bent geraakt.
Wat is de oorzaak van een burn-out?
De oorzaak van een burn-out is vaak dat je maar door en doorgaat. Misschien ben je koppig en weiger je om los te laten, ook al lijd je eronder. Je zwijgt ondanks dat je voelt dat je moet spreken. Je houdt je mond dicht, slikt veel en blijft maar volhouden.
Je verkoopt je gezondheid door alleen maar bezig te zijn met dingen buiten jezelf. Met werk, mensen, geld verdienen en presteren. Je denkt dat je kost wat kost moet volhouden om anderen niet teleur te stellen, te sparen of te helpen. Je wilt trouw zijn aan anderen, maar bent tegelijkertijd ben je ontrouw aan jezelf met alle gevolgen van dien.
Je lichaam nodigt je uit om dingen in je leven te veranderen!
Je lichaam zal eerst tot rust moeten komen. Even helemaal niks. Daarna kun je gaan kijken waar je jezelf bent kwijtgeraakt en tegen je gevoel of natuur inwerkt. Wanneer ben je niet trouw aan jezelf?
Jij bepaalt je leven, richt het anders in!
Als je goed doet voor een ander ten koste van jezelf, ben je niet trouw aan jezelf. Leer ‘nee’ te zeggen waar dat moet en stop waar je voelt dat je moet stoppen. Sta jezelf toe jezelf te zijn, te genieten en tijd voor jezelf te nemen.
Als je trouw bent aan jezelf, zal het leven je op elk moment geven wat je nodig hebt. Eerst loslaten, eerst voor jezelf opkomen, eerst eerlijk jezelf zijn, eerst écht leven, dan komt het nieuwe op je pad.
Geef jezelf alle ruimte en ontdoe je van ballast. Buig niet, kruip niet en forceer jezelf niet langer. Stop met te geloven dat je voortdurend moet plooien, buigen en mee kronkelen met anderen of een systeem. Stop met te denken dat je het allemaal maar moet kunnen slikken. Stop met jezelf wijs te maken dat het leven een lijdensweg is en breng veranderingen aan.
Lees hier hoe Bio energetische therapie je hierbij kan helpen
Wil je alvast zelf aan de slag? Lees hier meer over de online cursus ‘Blijvend meer rust, ontspanning en energie in je (werk)leven’

